Binnen het amateurvoetbal wordt gewerkt met het mobiele digitale wedstrijdformulier. Wekelijks worden alle wedstrijden ingevuld via de Wedstrijdzaken app. In de Wedstrijdzaken app staat ook de digitale spelerspas. In de Wedstrijdzaken app en ook in de Voetbal.nl app wordt gebruik gemaakt van profielfoto’s. Je kunt je eigen profielfoto toevoegen via Mijn gegevens in de Voetbal.nl app en in de KNVB wedstrijdzaken app.
Je spelerspasfoto toevoegen of wijzigen kan tot en met 31 oktober a.s. Daarna is dit niet meer mogelijk.
Foto wijzigen in de voetbal.nl app
Zodra je je pasfoto wil wijzigen, ga je in de Voetbal.nl app naar 'Instellingen' en daar kies je voor 'Mijn persoonsgegevens'. Klik vervolgens op je pasfoto zodat je een nieuwe kunt toevoegen. Echt belangrijk is wel, besef dat de foto die je toevoegt in Voetbal.nl, ook daadwerkelijk je spelerspasfoto is voor je spelerspas. De scheidsrechter moet jou dus aan de hand van deze foto kunnen herkennen op het veld.
Zichtbaarheid van jouw foto voor andere gebruikers van Voetbal.nl op deze verschillende plekken kun je zelf regelen via het onderdeel zichtbaarheid in jouw profielgegevens.
Zijn er voorwaarden aan de foto?
De foto hoeft geen officiële pasfoto te zijn. Belangrijk is dat in alle redelijkheid verwacht kan worden dat de scheidsrechter de foto goedgelijkend vindt. Dat betekent: geen zijaanzichten, geen gezichten van te grote afstand en geen petjes of zonnebrillen. En zorg voor een foto met voldoende contrast. Neem niet het risico dat de scheidsrechter je identiteit niet kan vaststellen.
Het bestand van de foto moet van het formaat JPG, GIF of PNG zijn. Om de kwaliteit van de foto's te behouden, adviseren wij om te kiezen voor foto's die kleiner zijn dan twee megapixel (1600x1200 px). De foto's worden in Sportlink Club altijd geschaald naar het formaat 800x600 px.
Kinderen onder 16 jaar
Persoonlijke gegevens, zoals bijvoorbeeld de pasfoto’s op de digitale spelerspassen, kunnen spelers zelf wijzigen in de Voetbal.nl app. Maar voor kinderen onder de 16 jaar moeten ouders/verzorgers dit doen, in verband met de AVG.
Veel kinderen beginnen met voetballen als ze nog geen eigen e-mailadres en/of telefoon hebben. De vereniging noteert het e-mailadres van een van de ouders/verzorgers als primair e-mailadres. Met dit e-mailadres kan deze ouder/verzorger de Voetbal.app downloaden en een account aanmaken. In het menu Instellingen kun je via ‘Mijn kinderen’ gegevens wijzigen zoals de pasfoto.
Kun je bovenstaande niet als ouder, dan ligt dit vaak aan het e-mailadres en de wijze waarop dit is ingesteld in de ledenadministratie van de vereniging. Loop je hier tegenaan, stuur dan een e-mail aan onze ledenadministratie via ledenadministratie@wvv34.nl om dit aan te laten passen!
Oudere kinderen onder de 16 jaar hebben vaak wel een eigen e-mailadres en telefoon. Zodra ze een eigen e-mailadres krijgen, is het belangrijk de vereniging op de hoogte te stellen. De vereniging kan dan het primaire e-mailadres wijzigen in het eigen e-mailadres van het kind. Het kind kan dan met het eigen account alle informatie inzien, maar de ouder/verzorger kan nog steeds de gegevens beheren en de pasfoto wijzigen.
Als het kind 16 jaar is, krijgt het zelf de beheerrechten. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat het eigen e-mailadres door de vereniging als het primaire e-mailadres is geregistreerd.
Wil je het e-mailadres laten wijzigen door WVV’34? Stuur dan een e-mail aan ledenadministratie@wvv34.nl.